: : SAYANG semuanya : :

Tuesday 26 April 2011

aku SELALU terpikir

at Tuesday, April 26, 2011
salam sejahtera dan perpaduan.

bangun tidur tadi buat aku terfikir macam-macam. perkara ni memang aku biasa lakukan since kecik lagi sampai la da besar tak berapa na panjang ni haa~dia mesti akan bermula macam ni..

"kalaulah aku.." meh sini aku mulakan..

:)

dulu.. waktu aku kecik-kecik, aku selalu fikir..
"kalaulah aku besar macam akak pakai baju sekolah tu, macam mane ek aku? sempat ke aku hidup sampai besar macam tu?" 

alhamdulillah, aku melaluinya dengan penuh sempurna, malah hidup di perantauan selama 3 tahun..

kemudian, waktu aku sekolah menengah dulu, aku selalu fikir..
"kalaulah aku besar macam pelajar kolej tu, macam mane ek aku ni? sempat ke na amik SPM? lama lagi ke aku hidup?"

alhamdulillah, walaupun SPM tak membanggakan, tapi aku tetap bangga sebab aku mampu sambung ke peringkat Matrikulasi dan Universiti..

sekarang, bila aku da kat universiti.. aku selalu terfikir.. setiap kali bangun tidur..
"kalaulah aku da graduate nanti, macam ne ek perasaannya? sempat ke aku graduate? sempat ke aku laluinya?"

walaupun aku masih belum graduate, masih setahun menanti untuk memberi penghargaan ni kepada kedua ibu bapaku, namun aku selalu berharap, aku diberi peluang itu. hidup aku didunia ini, tak lebih dari membahagiakan kedua ibu-bapa aku, yang membesarkan aku dengan penuh rasa sabar. 

walaupun aku jarang contact parents aku, kadang-kadang ikut FB je, tapi mereka memang sentiasa di dalam hati aku.. 24/7.. apa saja yang aku buat, akan mengigatkan aku dekat mereka..

mungkin satu hari nanti, aku akan terpikir jugak..

"sempat ke aku bekerja? kerja dekat mana? sempat ke aku berkahwin dan mempunyai anak?"

semua tu masih tak pasti dan andai aku punya peluang untuk menjadi ibu, aku akan didik anak aku sebiji macam yang mak dan abah aku didik aku. sebab aku nak mereka ingat aku walaupun jauh di mata. 

:)

seteruk mana pun hidup kita didunia ni, ingatlah.. kita cuma sementara di dunia ni.. jangan pernah lupa bahawa bila-bila masa sahaja kita akan pergi meninggalkan semua ni.. tanpa amaran dan peringatan.. tanpa nota tanpa tanda..

byebye

16 celoteh:

zacky786 on 26 April 2011 at 13:30 said...

btol tu.~ :)

DiyanaMukhtar on 26 April 2011 at 13:34 said...

zacky, :)

hentakbelipat on 26 April 2011 at 13:39 said...

lagi elok kalau kita kurang sikit pker apa yg di depan tp lebihkan pikir apa yang ada sekarang..jadikan life waktu itu sebest abes baru yg depa ikut best

DiyanaMukhtar on 26 April 2011 at 13:42 said...

hentakbelipat, :) quite agree with that.. insyaallah akan dilaksanakan.. hehe thanks

Far8 budak baik on 26 April 2011 at 13:43 said...

aku pun mcm kau gakk..
hahaha taknk kalah ni...
soalan mcm ni boley??..
boleh kh aku kwin mcm org lain??haha
fb je contek parent dasyat betol =)

DiyanaMukhtar on 26 April 2011 at 13:45 said...

far8, hahaha~ kau na kawin ngan ct nurhaliza, jadi sama macam datuk K.. hikhik.. :) na buat cmne, aku da berbulan xtopup kedt phone..

ayied farid on 26 April 2011 at 14:05 said...

kalaulah dipanjangkan umur..Insyaallah sempat merasa semua tu..:)

DiyanaMukhtar on 26 April 2011 at 14:07 said...

farid, insyaallah.. :D

beloghakimy on 26 April 2011 at 15:12 said...

dekat belog macam2 komen.. bila jumpe parking sbelah kereta pun tak kenal ek.. ahhahaha

Unknown on 26 April 2011 at 15:12 said...

tq sebab ingatkan.Mudah2an semua panjang umur dan dimurahkan rezeki ye

DiyanaMukhtar on 26 April 2011 at 15:13 said...

kimy, hahaha.. tau xpe.. bukan pe, waktu kat dalam gambar hensem.. kat lua cute lak.. tu lain tu.. :p hahaha

DiyanaMukhtar on 26 April 2011 at 15:13 said...

wan, insyaallah.. :D

beloghakimy on 26 April 2011 at 15:17 said...

yana: hahahaha... pegi exam semalam rushing tu nampak serabut sikit... hahaha... nak kacau u semalam tapi takut kene debik ngan farid.. ahahhahaha

DiyanaMukhtar on 26 April 2011 at 15:20 said...

kimy, memang da kacau pun! semalam toleh belakang, na tgk member.. u halang2.. bhahaha.. :) serabut gak i rasa, roomate i cakap dia nampak u cakap sorg2.. akaka

beloghakimy on 26 April 2011 at 15:23 said...

hahaha.. tu cakap ngan penunggu aka toyol tu... ahahha.. ye la kalau ikut hati kering nak je ketuk cermin kereta cakap, "oh ni ke blogger yang study kat McD dgn bf tu kan.. hahahah".. jgn marah..

DiyanaMukhtar on 26 April 2011 at 15:25 said...

hahaha.. :) ceitt! tu ayat manis tu.. :P hahaha.. uisshh~ 4plat la cmni.. hahahaha~

 

: : Nur Diyana Mukhtar : : Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei