: : SAYANG semuanya : :

Wednesday 20 April 2011

exam PKK dan RIO

at Wednesday, April 20, 2011
salam sejahtera dan selamat petang.

paper semalam sangat mencabar minda aku. da lah aku ingat dia tercabar dengan aku, rupanya at the end aku yang tercabar dengan dia. grr~ mula-mula aku tak rasa pun macam stress ke susah ke apa ke, sebab mungkin aku yang tak belajar dengan betul ataupun xcuba mendalami dengan baik tapi bila semua kawan-kawan yang amik paper tu stress, nak nangis, menyumpah-nyumpah, akhirnya aku pun rasa bahangnya. erk..lambat pulak reaksi aku kali ni ek? :p hahaha.

apa pun, kita da belajar, kita dah cuba sebaik boleh, sekarang tinggal penandaan oleh para lecturer yang cantik, baik hati dan hensem, menanda dengan penuh baik hati, sabar dan murah hati. murah hati supaya ada markah kesian dan markah bonus buat kami student nya. jangan dilupa tawakal dan berdoa supaya semuanya yang dirancang, tetap berjalan seperti biasa. 

semalam paper jam 3.30 petang tau. ada masa na study lagi diwaktu paginya. disebabkan aku gelabah dan terasa macam masih takde input, kosong lagi, takut blank bila exam petang nya, aku ajak la cik mamat untuk study bersama aku dan menjadi sifu aku bahagian dan part yang aku tak reti and masih tak jelas. walaupun rasa macam da terlambat, tapi better terlambat sebelum exam dari terlambat selepas exam, ye x?

aku bangun-bangun pagi tu dengan keadaan terhuyung-hayang jam 4pagi untuk study bahagian teori, memandangkan semua orang kasi hint, banyak teori dari pengiraan. dan selalunya memang aku baca time-time macam ni sebab cepat masuk n terus melekat dalam kepala otak sekali baca. 

then aku tertidur balik lepas subuh dan bangun kul8, bangun-bangun teruslah pergi mcD untuk study disana. banyak punca kenapa mcD menjadi pilihan..


sebab utama dianya sebab aku suka sangat mcD nya set breakfast. sangat sedap semuanya dan kopinya sangat mengharumkan dan mampu untuk menaikkan semangat hari anda. :) 

aku tak kesah pun bab makan sebenarnya sebab aku sangat risau dengan exam aku ni. cuma mcD ni pada aku menyediakan kawasan yang sangat flexibel. boleh dijadikan tempat untuk lepak, online, gosip dan juga study. memang ada yang tanya, boleh ke study kat mcD? pada aku, style study setiap orang berbeza. jadi, jangan pertikai cara orang study.


nampak tak betapa fokusnya aku kat sini? hahaha. :P ok, terima kasih. btw, aku duduk kat sini dari jam 8 pagi sampai sejam sebelum exam start.. punya la lama sampai pekerja mcD tu usya-usya je.. lekkluu~ customers' always right ok? haha.


cik mamat pun tak ketinggalan ingin bergambar. tapi gambar ni gambar tak jadi sebab dia na kasi nampak kalkulator baru dia tu. haha~ dialog yang keluar "eh..jap..jap..nak amik kalkulator, kasi nampak real"


haa~ ni gambar nampak kalkulator. :p hahaha. woww, pandai berlakon. hahaha. apa pun cik mamat, terima kasih sangat-sangat sebab sudi mengajar dan memberi banyak ilmu kepada aku. :) tanpa cik mamat, tak mungkin lah aku le jawab dengan agak baik pada hari semalam. pada aku lah, pada lecturer atau penanda tak pasti lagi. :D apapun, terima kasih sangat-sangat CIK MAMAT.

aku rasa kalau aku tak amik inisiatif untuk kesini dan ajak cik mamat, mungkin balik-balik exam aku meraung kot? sebab sangat susah dan aku bersyukur SANGAT-SANGAT sebab aku amik insiatif g mcD pagi tadi dan belajar bersama sifu. dah la hint sebut banyak teori, tapi bila aku kira-kira balik, soalan teori xsampai 10markah pun. grr~ selamatlah aku fokus lebih dekat pengiraan. bahagian teori yang aku hafal, 1 pun xmasuk. aigoo~

-__________________________-"


sebelum aku menutup post aku kali ni, aku na share sikit tentang cerita di atas ni. RIO. actually, bila dia sebut je FROM THE CREATORS of ICE AGE, aku terus cakap, ok, aku na tengok cite ni walaupun apa pun yang berlaku. haha. :) mana tak nye, kesemua tiga-tiga ICE AGE tu memang aku layan dan minat gila! 

dan cite ni memang superb de best lepas aku tonton! :) cite pasal burung yang unik, spesies da na pupus. everything is just perfect. aku suka part musical dia, macam-macam lagu keluar. ada sekor burung gemuk tu penyanyi RAP, BEP lak tu.. ahaha~ :) da memang suara WILL.I.AM, mestilaa BEP.

-_____________________________-"

cite ni patut ditonton oleh semua orang dan aku tersebak disaat burung ni, yang bernama Blu, boleh terbang. :) haha~ sila menonton.

kepada semua yang stress, tonton la cte ni sebab ia mungkin boleh melupakan segala lara dan duka anda. Insyaallah. :D

ok, kembali kepada mood study, adios amigos, callo bette, byebye.

p/s: wish me luck guys. baru je lepas isi borang untuk kerja on short-semester, harap-harap dipanggil dan diterima. :)

19 celoteh:

adwafarahin on 20 April 2011 at 21:26 said...

da lama x study kat McD rinduuu!

DiyanaMukhtar on 20 April 2011 at 21:29 said...

best kan study kat sini? :) haha.. silakan,silakan.. kadang study tempat baru ni, naikkan semangat jugak..

Unknown on 20 April 2011 at 21:36 said...

SAMALAH..STUDY KAT MCD OK JE..NO PROBLEM..SANGAT SELESA UTK STUDY

DiyanaMukhtar on 20 April 2011 at 21:39 said...

rozuan: :) kan.. selesa.. best time tengah malam ngan pagi.. tak ramai sgt orang.. tapi kalau tgh malam tu, kadang berebut gak.. hahaha

nabila izyani on 20 April 2011 at 21:47 said...

mule2 aku pun ingat aku sorg je tak boleh buat.. tnya2 sume memang hanya ahli korporat je boleh jawab exam tu...hihi

Miera Egoiz on 20 April 2011 at 21:48 said...

minx keje ape kmo? huhu

beloghakimy on 20 April 2011 at 21:49 said...

study McD tuh.. bukan main besar lagi gambar farid.. hahahaha...

DiyanaMukhtar on 20 April 2011 at 21:50 said...

bella, hahaha~ tu la pasal.. aku pun ingat aku sorg je macam blur2..

DiyanaMukhtar on 20 April 2011 at 21:51 said...

mia: erk.. haha.. ada laa.. t kalau dapat, yana gtau.. skrg baru isi borang je~

DiyanaMukhtar on 20 April 2011 at 21:51 said...

kimy: hahaha~ kecik2 kang terasa hati lak cik mamat t! agagaga

ayied farid on 20 April 2011 at 21:52 said...

mengajar orang pun akhirnya saya sendiri blur dalam exam..:(

DiyanaMukhtar on 20 April 2011 at 21:56 said...

farid: insyaallah.. semuanya akan ok, kita tawakal banyak-banyak k.. :)

ayied farid on 20 April 2011 at 22:09 said...

amiinn..btw..seronok keluar dengan kamu..love to watch rio..:)

a r e s on 20 April 2011 at 22:11 said...

stdy keeeeeeee?

DiyanaMukhtar on 20 April 2011 at 22:16 said...

ares: mestilah study.. kalau x, aku kan le jawab exam semalam.. :) hahaha

jeBateja on 21 April 2011 at 07:17 said...

kan best kalau tempat kerja den...hantau kersus kat mcd....ahakz....leh tempah bigmac...

DiyanaMukhtar on 21 April 2011 at 09:23 said...

hahaha.. :) pe kata jebateja kasi cadangan ni? kompem motivasi naik.. haha

~queraiza cullen~ on 22 April 2011 at 22:02 said...

wow..so sweet lah...hope berkekalan lah..entry ni sesuai ngn lagu..hihi..=)

DiyanaMukhtar on 22 April 2011 at 22:38 said...

thanks queraiza.. :)

 

: : Nur Diyana Mukhtar : : Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei