: : SAYANG semuanya : :

Sunday 10 April 2011

REVIEW movies

at Sunday, April 10, 2011
salam sejahtera dan selamat petang.

hari ini aku bangun awal sikit memandangkan pagi tadi aku mimpi hantu. agak menakutkan jugak laa sampai aku mampu mengigau, kata roomate aku yang sedang khusyuk mentelaah. haha :) macam reporter pulak.. acece~ dalam mimpi tu pada asalnya aku sedang bersuka ria dengan kawan-kawan, tak lama kemudian, tinggal 4orang je, aku, farid, ares dan fifi. lepas tu kami tunggu panggilan dari orang lain, tapi sampai ke tengah malam tak dapat panggilan. fifi dengan ares teruskan jalan dan aku dan farid, tetap tunggu disitu.

kemudian ares call farid dan suruh ke depan sebab dieorang da sampai. tapi yang peliknya, farid bawak aku jalan straight yang meredah hutan untuk cepat sampai ke tempat yang ares maksudkan. aku pun ikut je laa sebab da penat sangat. masa na turun bukit tu aku nampak seorang lelaki yang berdiri tegak dekat atas bukit dan bila aku tengok, dia pandang aku balik tapi dengan pandangan nak makan aku. aku da cuak daa.. aku lari, tapi larian aku slow. lepas tetiba aku sampai di kawasan bangunan yang tak berapa na membangun. suram je kawasan tu, tengah-tengah jalan tu, melepasi satu lorong, masa aku melalui lorong tu, aku nampak sorg budak perempuan rambut mengurai pakai dress. aku takut lagi.. 

pastu org kawasan situ pun tegur..dik, kepala tegak.. jangan pandang tempat lain. sini kan KAWASAN KERAS. aku da pelik, ehh..takutnyaa.. aku pun lari lagi, tapi larian aku langsung tak membantu. pastu aku terasa ada sesuatu di belakang aku, kemudian dia tarik rambut di bahagian telinga belah kiri dan aku pun ketakutan dan terus bangun..

hurmm~ seram kan? aku pelik gak mimpi camtu tapi mungkin gak salah aku yang tidur sampai kul12 tgh hari. hahaha :) btw, macam filem mimpi aku? ishh~ kalau korang na tau, aku memang camni.. bukan na bohong laa, tapi aku pernah jadi heroin cite THE MUMMY 3 ngan TRANSFORMERS. tapi dalam mimpi la. :D haha.

-_______________________________________________-"

sebenarnya entri kali ni aku na cerita sal movie yang hot meletupz kat wayang. ada yang da xtunjuk pun kat wayang, tapi saje la na share kan? :)

filem WAJIB tonton bulan ni ialah JUST GO WITH IT!


cerita ni memang dah lama aku tunggu tau! dua orang pelakon ni memang pelakon fav aku sepanjang hayat. haha. ayat bukan main lagi tapi siyes, jennifer aniston ni aku admire dari aku darjah 4 lagi. actually aku admire dengan rambut dia yang sangat superb cantik ok? :) dia pernah memenangi award pelakon rambut tercantik di dunia. aww! patut la aku suka rambut dia. haha.

adam sandler ni pulak pelakon yang sangat sempoi dan apa je yang keluar dari mulut dia mesti lawak. die ni memang lawak ke kat luar? ntah laa.. but bila digabungkan 2 orang ni memang terbaik. dua-dua lawak!

filem ni mengisahkan dua sahabat yang berpura-pura menjadi pasangan suami isteri yang bakal bercerai demi menawan hati GF si adam sandler ni. terkantoi wedding ring yang dia guna sebagai helah untuk menggoda perempuan. lepas tu terkantoi lak pasal anak, GF si adam ni suka sangat kat budak-budak so dia na jumpa.

budak-budak tu nakal gila + comel, sampai membawa mereka ke Hawaii.. disitu la titik dimana mereka sedar yang sebenarnya mereka mencintai satu sama lain. well, tgk pada jalan cerita, mungkin da banyak cite macam ni, tapi dialog dia memang lawak-lawak. 


sebut je BIG MOMMAS, bohong la kalau tak tau genre dia. :) haha~ cerita big mommas memang lawak dan aku sangat suka tgk anak dia jadi perempuan, comel. plus dia nyanyi rap. hahaha~ lagu yang dia nyanyi "I'M A MIRACLE, MIRACLE BABY" ada juga selitkan unsur kekeluargaan.


 ok, HOP. hurmm~ ntah kenapa cerita ni pada aku tak de la memberi kesan yang mendalam macam cerita yang diatas tadi. kisah arnab dan perayaan easter nya, well, cite ni pada aku biasa je, ala-ala cite CHIPMUNK tapi aku rasa CHIPMUNK lagi best laa~ cite ni ok laa, masih boleh dilayan.


tapi cita kartun ni sangat-sangat la best! MARS NEEDS MOMS, pada mulanya aku ingat cite ni macam bosan-bosan,mungkin sebab poster dia tak berapa na attract, tapi cite die memang tiptop. korang akan rasa macam pergi ke MARS dan cite ni sangat touching sampai aku menangis. sebab dia melibatkan mak. so SEMUA wajib tengok k? :)


 ok RANGO. best! cite ni pasal seekor binatang which aku tak sure binatang apa ni? cicak ke pe ntah, yang survive bila terjatuh kat kawasan ala-ala padang pasir camtu. cite ni lawak sebenarnya, tapi lawak dia tu macam tersirat sikit. :)


HIAKAYAT MERONG MAHAWANGSA. filem yang mampu membuatkan RAKYAT MALAYSIA seperti aku berbangga apabila akhirnya industri perfileman negara kita berjaya membuka ruang genre filem. actually, aku sendiri da bosan tengok movie-movie malay, terlampau sepesen. kejap-kejap rempit, cinta kolej la, gejala sosial la, lawak bodoh la, superhero pun lawak laa.. tapi filem ni masih banyak perlukan penambahbaikan, tapi xpe, syabas KRU. :)


filem yang bakal keluar di GSC minggu ni atau minggu depan, aku pun tak sure, tapi dalam internet da banyak da pun, so my suggestion kalau na tgk cte ni, download laa sebab cite sangat 18SX. kalau pergi tgk wayang, aku rasa semua dia cut sebab banyak sangat aksi SX. cite ni memang agak lucah, aku tgk pun tergelak-gelak tapi actually cite ni agak romantik. haha~ btw, pelakon lelaki ni sangat CUTE! :)

panjang jugak aku bercerita.

-_______________________________-''

well, esok da start exam. paper Strategic Management. aku tak tau la cmne aku esok sebab ni first time aku exam ada case study. no objectives, just essay and structure. quite rilex hari ni sebab da habis study, just na refresh semula je jap lagi and kawan-kawan, WISH ME LUCK ok?! :)

ok lah, adios amigos, bye bye.

8 celoteh:

ayied farid on 10 April 2011 at 13:53 said...

cerita hantu kamu sangat2 menarik...agak seram juga dgr...nasib baik la kamu hanya mengalami mimpi yang xsudah...:)

DiyanaMukhtar on 10 April 2011 at 13:54 said...

seram kan? haa~ macam filem KARAK giteww.. haha :D

Adam Afiq Masyhura on 10 April 2011 at 14:14 said...

gudluck

DiyanaMukhtar on 10 April 2011 at 14:15 said...

thanks afiq.. :)

Fara Adila on 10 April 2011 at 15:03 said...

blog baru???cri mood bru ke???

Azwana's Noit Noit on 10 April 2011 at 15:09 said...

ish, mengumpat aku lagi. haha.

DiyanaMukhtar on 10 April 2011 at 15:11 said...

dila: haar.. mood baru.. :) haha~

DiyanaMukhtar on 10 April 2011 at 15:12 said...

azwana: biasalah.. ngumpat depan.. ngumpat belakang xtulis dalam ni.. haha :p

 

: : Nur Diyana Mukhtar : : Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei