: : SAYANG semuanya : :

Sunday 10 April 2011

TRAGEDI makan durian!

at Sunday, April 10, 2011
salam sejahtera dan salam perpaduan.

bermulalah al-kisah bila sepasang roomate yang kebuluran akibat tidak makan dari tengah hari dan juga pagi. waahhh~ konon rajin shetadi la ni kan? :) hahaha.. tidak sama sekali.. cuma tahap kemalasan yang meninggi tahap dewa telah membuatkan aku dan dia untuk melambatkan waktu makan.

bukan tu yang menjadi persoalan utama sekarang ni. kami berdua telah bersepakat kata untuk keluar makan kul 5petang. kenapa 5petang? itu persoalan yang keluar dari roomate aku dan akhirnya aku menjawab, "mungkin aku suka number 5." :) roomate aku pun ajak la makan NASI BERIYANI GAM kat Sek15, Bangi tu. aku tak pasti kenapa nama dia ada GAM kat hujung, if sesiapa tau, share2 le information dengan aku. tak baik kedekut ilmu.. haha~

nak dijadikan cerita, keluar je dari gate utama UKM, kami pun melilau la pandangan, melihat pemandangan yang terbentang luas dihadapan kami, lalu kitaorang pun ternampaklah gerai durian. yang menariknya gerai durian ni, dia ada meja untuk makan. kitaorang pun tergagam dan terus terliur untuk makan. kitaorang pun pergi makan NASI BERIYANI dan bersetuju untuk makan durian masa balik ke UKM balik.

sesudah makan Nasi Beriyani, muka kitaorang pun happy la sebab na makan durian. tambah lagi asyik baca post orang je cakap durian tu la ni laa, kami pun na balas dendam laa.. tambah-tambah esok jam 8.30 pagi ada exam.

mula-mula bajet la sikit aannn, tanya durian kelas D24, sekali harga xnak mahal lagi lak, RM19 sekilo. aku ngan roomate aku macam terkejut dan terpinga, pe kes mahal sangat ni.. pastu sebab kitaorang ni student yang berjimat cermat, kitaorang pun turun la ke gred D101, terkejut gak sampai RM15 sekilo. eisshh~ asal mahal sangat ni..

ni lah rupa orang BAHAGIA bila dapat makan ddeeerrriiiaaannn! :)

akhirnya kitaorang mengambil keputusan untuk makan yang longgok je. naahh haamiikkk kau! tadi berlagak sangat tanya yg gred2 standard gituu.. hahaha~ kami mintak dua biji RM10 punya. amik la sebiji dulu dan makan. ye laa.. kot2 bukak 2biji terus, sekali xhabis, payah laak kan? so makan dulu n t da hbis amik la sebiji.

ni la rupa durian yang kitaorang kekaahh tadi. =) isinya sedap. boleh laa, na banding ngan D24 xle laa~ haha

habis sebiji. lega~ xpuas lagi. roomate aku pun mintak la lagi sebijik. mintak2 da dapat tu, dia cakap, asal yg ni besar? aku pun malas na pikir pape, makan je laa~ memang besar laa.. n isinya lagi tebal dari biji yang first tu.. lepas makan, aku pun pergi la na bayar, sekali dia sebut RM25.

aku macam.. hah??? bukan 2biji-RM10? dia pun mulalah ayat pusing-pusing dia belit macam keling. aku dah malas na gaduh sebab durian da ada dalam mulut + perut kan? aku diam je laa~ pastu dia cakap xpe laa.. RM20 je.. aku pun cakap terima kasih dan roomate aku dah panas hati sebab kena tipu!

dah la pakcik tu gatal. mula-mula aku ingat dia na ramah pe, sekali ayat dia macam pelik2 je keluar. aku pun diam je last sekali sebab takut dia lebih-lebih pulak nanti.. pastu kena tipu pulak.. pergh!

-________________________________________________-"


ni la roomate aku yang tersayang, Azwana bt Gombak@Atan. dia ni SAHABAT aku since zaman Matrikulasi lagi, dan, paling penting sekali, da biasa da menyetan dengan dia ni.. muka roomate aku yang xpernah2 kelihatan bahagia macam ni sekali. haha :) memang puas dapat makan durian tadi. hilang segala stress! *konon* :p

aku yang comel dan gemuk tak juga turut ketinggalan untuk menjadi seorang wanita yang bahagia gitew! :) well, pakcik kat belakang tu pandai Act kan? :) haha.. btw, ni muka bahagia sebelum kena gebang.

moral of the story nya, jangan lah pergi makan dengan kawan perempuan je. kena bawak jugak kawan laki, kalau x kena tipu! aku da kena, korang na JUGAK ke? haha.

gambar ni pakcik gatal tu tau yang tolong amikkan. dia yang offer na amikkan gambar. kitaorang pelik gak sebab dia baik semacam dengan kitaorang. ngan budak perempuan depan kitaorang dia buat xtau je. hurrmm~ mungkin sebab kita chantek berseri x? haha :)

-_______________________________________________-"

berseri ke tak ke, tu belakang cerita, yang penting kitaorang kena tipu.

sekian, byebye

10 celoteh:

Anonymous said...

kot ye pon, tggu la durian runtuh dulu..haha

DiyanaMukhtar on 10 April 2011 at 20:29 said...

xruntuh lagi ke skrg? ingat da.. haha

ayied farid on 10 April 2011 at 20:38 said...

laa...kena tipu...siot je...dua kali ganda kot harga...bangang betul penjualtu...

Azwana's Noit Noit on 10 April 2011 at 20:41 said...

selama ni bukan muka aku memang sentiasa gembira macam tu ke? hahaha.

DiyanaMukhtar on 10 April 2011 at 20:44 said...

farid: tau xpe.. hahahaha :)

DiyanaMukhtar on 10 April 2011 at 20:44 said...

wana: bahagia.. cuma tak sebahagia ni.. AWW! hahahaha :p

En Hazwan & Cik Syazz on 10 April 2011 at 21:05 said...

weyyy bape rgt ko berabeh mkn deryan ni?:p

DiyanaMukhtar on 10 April 2011 at 21:18 said...

rm20!! mahal kot! hahahaha

nabila izyani on 11 April 2011 at 14:14 said...

nseb bek aku da makan dlu.. kalu tak mesty da terliur...haha

alya, syma ngn dayah pun kena tipu gk.. tak silap rm40 ...

DiyanaMukhtar on 11 April 2011 at 17:39 said...

pergh! hahahahaha.. lagi power~ selamat aku rm20 jee..

 

: : Nur Diyana Mukhtar : : Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei