: : SAYANG semuanya : :

Saturday 9 April 2011

Study Si DIYANA :)

at Saturday, April 09, 2011
salam sejahtera dan selamat petang.

wahh! terasa pantas masa berlalu sampai rasa, "eh...da maghrib?" tak tau la kenapa..mungkin jugak sebab exam yang semakin menghampiri ataupun bangun tdur ketika matahari sudah pun tergelincir. maksudnya? maksudnya bangun tidur paling awal pukul 12tgh hari. tak tahu apa kejadahnya si DIYANA ni yang mempunyai keseronokan tidur di waktu pagi berbanding di waktu malam.

tapi bercakap pasal study, aku sendiri lebih selesa untuk study di waktu malam berbanding pagi. banyak sebabnya:

1. malam sejuk, walaupun kadang-kadang panas jugak, tapi panasnya tak macam siang. panas=bahang. :)
2. siang banyak benda lain nak buat. malam xde na buat pe da.. so.. bosan-bosan tu akhirnya membawa keputusan untuk STUDY! MEE-AWW! men"teruja"kan uollsss si DIYANA ni study. hahaha~
3. study malam pada aku lebih mudah na serap berbanding siang. mudah fokus dan mudah paham. otak pun mudah berpusing dan berfikir berbanding siang yang terasa macam lambat sikit.

sejak aku belajar untuk diduduk di bawah ni, yang sebenarnya ada ceritanya tersendiri, kenapa aku sekarang berkenan nak duduk bawah. nak aku cerita ke? ok la aku cerita. kisahnya bermula apabila semasa aku masih menghuni di Kolej Ibrahim Yaakub, aku dapat bilik yang agak usang dan uzur. waktu tu meja aku pun boleh dikatakan agak tak stabil da, bila-bila masa je le roboh tapi dengan lafaz bismillah aku tetap memberatkannya dengan heater air, laptop, printer, buku dll.

tak lama kemudian, meja tu runtuh! bila da runtuh, aku panik, tak tau na buat cmne. aku try la angkat balik, tapi dia da xnak, so aku amik keputusan untuk duduk bersila je lepas tu dan sekarang aku dah duk Kolej Pendeta Zaaba, (dekat bilik SAHABAT), habit tu berkekalan. woww~ comelnya anak dara sorang ni duduk tersimpul, dan kadang-kadang bersila. :) haha

berbalik kepada cerita study aku, yang aku rasa dah menyimpang jauh sangat tadi, benda lain yang aku na buat bila siang ialah, basuh baju dan menguruskan anak-anak.


ni lah anak-anak aku yang aku maksudkan tadi. ahaha. :) da tiga da haaa anak aku. yang sulung, baby bear, yang kedua, adik bear dan yang ketiga tomei. dua lelaki, sorang perempuan. roomate aku selalu cakap aku dah gila sebab bercakap dengan anak-anak aku. gila ke? aku rasa biasa je~ hahaha. sebenarnya tak de pun na diurus, tapi saje kasi alasan malas belajar.


aktiviti kedua basuh baju. ni la hasil aku basuh pagi tadi. *walaupun takde la na pagi sangat daa* haha~ walaupun baju-baju ni dibasuh oleh mesin, tapi aku pun terasa penatnya. kenapa? ntahlaa~ tu sebab la aku study malam. *tiba-tiba* haha


laptop adalah peneman setia dikala aku study. asal aku rest few minutes yang kadang membawa kepada hour, aku mesti menoleh di lappy dan lebih anjal lagi kearah FACEBOOK. omg! aku berani jamin, FACEBOOK adalah sejenis dadah. sesiapa je terjebak, confirm addicted!


meja kecik yang comel dipinjam dari roomate. haha~ nilah tempat aku study. tgk kepada notes, macam boleh jadi dekan kan? hahaha. :) papepun, aminn~ 


kan semalam aku cerita sal "DIARY" aku yang menguruskan masa-masa aku kan? nilah rupanya bila diselak-selak. masih tak reti mengurusnya. mungkin aku perlu masuk kelas PENGURUSAN MASA. :) haha


my BABY, perkara yang wajib aku bawak bila keluar. tapi, keluar makan xkan la aku na bawak kan? haha. semua ni aku belajar dari besfren aku, PEQA yang menguruskan masanya dengan menggunakan buku ni. aku tengok dia banyak masa je, so aku pun tiru-tiru la cara dia sikit. apa salahnya tiru benda yang baik? lain laa tiru dalam exam.. ish ish issshhh~ tak elok tau! :p hahaha


sesetengah orang suka sangatlah study atas katil. opts! roomate, kau jangan terasa. haha~ sebenarnya aku pun suka jugak. tapi masalah besar aku bila study atas ni, mata aku tutup. korang tgk laa~ terasa empukk giteww.. manalah tak tergodaaa~ :) kan?


bajet ngah seronok study la kan? haha. gambar ni gambar aku amik masa ngah siapkan assignment di ptg hari dan perlu dihantar di penghujung petang pada hari yang sama. sempat lagi lah kan? haha.

ok, aku menyimpang lagi. sory la, aku memang cam ni, sebab tu kalau soalan esei, aku susah na dapat fullmark walaupun cerita panjang berjela. sebab pe? sebab macam ni laa~ :)

sebelum aku meneruskan pertarungan aku di meja comel roomate aku ni, aku ucapkan selamat berperiksa kepada semua yang mengambil peperiksaan.semoga semua-semuanya dean belaka dan naikkan nama Universiti, Kolej, Politeknik dan lain-lain di mata dunia.

cakap pasal dunia, DUNIA da semakin tua, kan? :( ok laa.. bye bye..

11 celoteh:

Mira on 9 April 2011 at 15:25 said...

fuyoooo. bestnye katil kau....

DiyanaMukhtar on 9 April 2011 at 15:26 said...

hahaha~ katil kau xempuk cam katil aku ke? duduk la Zaaba.. haha

ayied farid on 9 April 2011 at 23:36 said...

woot...lama sudah xberjumpa dgn anak2 kita...seronok dpt tgk dorg sehat2 je...hehe

btw..xsangka gmbr hot i tu ada kt dlm blog u da..*blushing2..haha

DiyanaMukhtar on 9 April 2011 at 23:39 said...

hahaha.. :) anak kita sehat je.. :P bhahaha~

omg! na kena buang la cmnii.......................

Azwana's Noit Noit on 9 April 2011 at 23:53 said...

uik, mengumpat aku dalam blog. haha.

DiyanaMukhtar on 9 April 2011 at 23:55 said...

haha.. da na update lain baru perasan.. hahaha :p

ayied farid on 10 April 2011 at 00:14 said...

heehe...bia je la...cantik gmbr tu kt situ..:)

DiyanaMukhtar on 10 April 2011 at 00:22 said...

hahaha,, perlu lah komen byk kali.... :p

nabila izyani on 10 April 2011 at 01:55 said...

aku nk tnye..
kenapa farid sebegitu rope...
menempekkan pipi di dinding...

ahhahahahhahahahahahahaha

DiyanaMukhtar on 10 April 2011 at 01:56 said...

hahahahaha.. sayang xder butang like~ aku na like..
bhahaha~ good job bella.. :)

En Hazwan & Cik Syazz on 8 June 2011 at 23:10 said...

kau kalau senyum memang la cantik, ceria je..tak dapat bayangkan muka kau sedih.

 

: : Nur Diyana Mukhtar : : Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei